Spam mail: In 6 stappen zonder spam door het leven!

gebasseerd op 0 reviews

Heb je de laatste tijd last van spam op je e-mailadres(sen)? Dan hebben wij wellicht de oplossing om nagenoeg alle spam mails te blokkeren. De verzenders van spam worden met de dag slimmer waardoor steeds meer spam toegelaten wordt door de spam filters.

|

Wij leggen stap voor stap uit hoe je ervoor kunt zorgen dat zoveel mogelijk spam e-mails worden geblokkeerd. Aan de hand van de screenshots die we hebben gemaakt kun je zien wat je moet invullen.

Stappenplan spam blokkeren

Allereerst dien je in te loggen in jouw DirectAdmin controlepaneel. Binnen je eigen klanten account kan je  heel eenvoudig inloggen in DirectAdmin.

Stap 1

Log in op je klanten account. Als je je wachtwoord bent vergeten kan je op “wachtwoord vergeten” klikken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Stap 2

Eenmaal ingelogd in DirectAdmin, zoek op het woord “Spamassasin Setup”. Je ziet de link onder E-mail Management staan. Klik hier op.

Zorg ervoor dat SpamAssasin ingeschakeld is. Als SpamAssasin al ingeschakeld is, loopt dan de volgende stappen door:

  1. Delete the spam
  2. Low treshold (5.0)
  3. Block all spam scoring higher than 15

Verder hoef je op deze pagina geen actie meer te ondernemen. Alle instellingen staan nu correct. Klik op “save” onderaan de pagina om de instellingen op te slaan.

Stap 3

Klik op ‘E-mail Accounts’ onder ‘E-mail Manager’

Stap 4

Op deze pagina heb je kans dat DKIM uitgeschakeld is. Als dat het geval is, druk op de knop “Enable DKIM” om de functie in te schakelen.

Je bent klaar! Je hebt zojuist alle stappen doorlopen om je mailbox nagenoeg spamvrij te maken. Het kan nog enkele uren duren voordat de wijzigingen wereldwijd zijn opgepakt.

Ervaar je na een dag toch nog spam? Laat het ons gerust weten dan kijken we samen hoe we dit kunnen verhelpen.

Des te langer uw emailadres bestaat, des te meer mensen hebben uw emailadres in hun adresboek. Uw adres kan ook verkregen worden middels spybots of virussen. Ook wordt SPAM naar willekeurige emailadressen verstuurt. Indien u dan een Catch-all heeft ingesteld zou het betekenen dat ook alle niet bestaande emailadressen eindigend op uw @domeinnaam.ext de email zullen ontvangen.

Tips om spam te voorkomen

  • Plaats niet overal uw emailadres op forums en gastenboeken.
  • Als u een groepse-mail verstuurt, plaats dan alle ontvangers in het BCC veld.
  • Reageer niet op spamberichten. Verwijder deze en klik bijvoorbeeld niet op “unsubscribe”, want dan weten ze dat u een actief emailadres heeft.
  • Gebruik geen catch-all emailadres.

Om SPAM behoorlijk te minderen kunt u via DirectAdmin onder het kopje “Email management” de link “Spamassasin setup” selecteren. Alle mogelijke SPAM berichten zullen gemarkeerd worden met de tekst SPAM in de titel. Daarnaast kunt u een filter opzetten om titels met het woord SPAM daarin automatisch te verwijderen.

Standaard staat Spamassasin ingesteld op een waarde van 5. Dit is voor de meeste SPAM voldoende. U kunt dit naar eigen inzicht aanpassen. Hoe lager de waarde die u invult, des te strenger zal het uw emails filteren.

0 reacties

Submit a comment